Śniadanie dla zmęczonych

23/03/2018

Pamiętam czas,gdy skończyłam liceum i zaczęłam chodzić do pracy.
Przyznam,ze nie bardzo chciało mi się myśleć co jest zdrowe,a co nie i po prostu wybierałam to,co było tanie i smaczne.

Przez rok mój stan zdrowia znacznie się pogorszył: schudłam,skóra zrobiła się szorstka i szara, włosy znacznie się przesuszyły przez ciągłe używanie  prostownicy,co poskutkowało rozdwojeniem się i znacznym rozjaśnieniem końcówek, w dodatku zaczęłam częściej chorować i nabawiłam się kamieni nerkowych. To był przełomowy okres w mojej świadomości poprawnego żywienia i znaczenia pokarmów w moim życiu.

Kiedy postanowiłam wyprowadzić się z domu moja wiedza na temat żywienia była zaskakująco niewielka. Po raz pierwszy w życiu o pomoc poprosiłam moją mamę,która z wielką radością udostępniła mi swoje książki ,które de facto mam do dziś i w znacznej części udostępniam na tej stronie.



Stan mojego organizmu z tygodnia na tydzień,miesiąca na miesiąc się poprawiał. Nigdy nie konsultowałam z żadnym specjalistą od diet. Samodzielnie stworzyłam listę produktów,które zamierzałam wprowadzić ostrożnie do diety,gdyż niektóre z nich potrzebowały dodatkowego oswojenia się organizmu z nowym produktem jak na przykład cukier z kory brzozy - ksylitol.

I tak oto wygląda do dziś lista pokarmów, bez których nie potrafiłabym normalnie funkcjonować, zwłaszcza w okresie ciąży jak i po:

Lista produktów:

- świeże zioła,

- siemię lniane,

- zarodki pszenne,

- owoce i warzywa,

- wapno i magnez do picia,

- herbaty ziołowe (rumianek,pokrzywa,mięta,dzika róża, malina,szałwia, czystek),

- woda mineralna, soki świeżo wyciskane,

- pieczywo pełnoziarniste jasne i ciemne,

- jaja (0-1PL)

- sery żółte, kozie, pleśniowe (te ostatnie w mniejszych ilościach),

- mleko, twaróg,kefir,jog.nat.,prawdziwe masło,

- miód,

- gorzka czekolada,

- kisiel

- ryby,owoce morza,


Przykładowe śniadanie:

1 bułka pełnoziarnista posmarowana masłem, serek wiejski z pomidorami,szczypiorkiem i koperkiem, siemieniem lnianym, sól himalajska i pieprz czarny do smaku.

Do tego kawa zbożowa lub czarna herbata z mlekiem, zwana także bawarką.

A,ze jestem łasuchem to po jedzeniu koniecznie muszę zjeść coś słodkiego,a gorzka czekolada lub owoc zdecydowanie zaspokaja  moje kubki smakowe.


2 kromki chleba pełnoziarnistego posmarowane masłem, jajecznica robiona na oliwie lub maśle z boczkiem lub grzybami,cebulą, sól him.,pieprz czarny do smaku.

Do picia herbata z pokrzywy z łyżeczką miodu lub wapno z cytryną.


2 kromki chleba pełnoziarnistego posmarowane masłem z sałatą, kozim serem, pomidorem i koperkiem, sól i pieprz do smaku.

Kefir lub jogurt naturalny do picia.


2 kromki chleba pełnoziarnistego posmarowane masłem z sałatą, łososiem, jajkiem na wpół miękko, szczypiorkiem,sól i pieprz do smaku.

Herbata czarna z miodem i cytryną. Koniecznie uzupełniające wapno w postaci syropu.


2 kromki chleba pełnoziar. posmarowane pastą z awokado, ser żółty, ogórek świeży i rzodkiewka z koperkiem.

Do picia sok ze świeżo wyciskanych pomarańczy.


Śniadanie powinno być syte, ale nie obciążające ani wzdymające. Jeśli reagujesz na jakiś produkt negatywnie - nie spożywaj go więcej lub przebadaj się,bo może jakiś organ nie pracuje dobrze, co skutkuje problemami trawiennymi.

Żołądek lepiej pracuje,kiedy otrzyma gorący napój w postaci gorzkiej herbaty ziołowej z samego rana. Pamiętajcie,ze soki trawienne chcą być pielęgnowane tak samo jak twarz, włosy czy paznokcie,a to co mamy wewnątrz rzutuje na nasz wygląd.


Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started